POMOC...mazda chcipa, padaji otacky...

1978 - 2002
Odpovědět
RayBan
Příspěvky: 1
Registrován: stř 20. úno 2013 14:36:22

POMOC...mazda chcipa, padaji otacky...

Příspěvek od RayBan »

Ahoj chlapi,
Mám dlouhodobý problém s mazdou 626 GF (98), 2.0i 85kw + LPG (cca 4 roky).
Od doby co jsem koupil mazdu(cca 4 roky) mi sviti kontrolka ABS a TCS.
Je to asi 3/4 roku co se mi objevila zavada, pri vyrazene rychlosti napr. pri sjezdu z dalnice
pri dobrzdeni a zatoceni auto chciplo v lepsim pripade se jen hodne propadly otacky skoro az k nule
a pak se to chytlo. Po ruznych pokusech opravy se zavada odstranila pri odpojeni prednich cidel ABS.
Pri opetovne pripojeni cidel je zavada zpet. Potrebuji cidla kvuli rychlosti, pocitani km, tempomatu.

Muj nazor: vse nasvedcuje tomu, ze auto podle otacek motoru a kol usoudi jestli jedu na neutral a
melo by samo pridat tzv. volnobeznym (obtokovym) ventilem co je na klapce. Nasledkem toho, ze to neudela
autu dojde vzduch. Po vymene klapky i s ventilem z funkcniho auta, zadna zmena. Svicky, kabely nove.

Prosim poradte, kazda rada dobra. dekuji
mozno i telefonicky (zavolam z5 - 7777 19 839)

626 GT
Příspěvky: 1
Registrován: sob 09. bře 2013 12:42:19

POMOC...mazda chcipa, padaji otacky...

Příspěvek od 626 GT »

Ahoj, mám ten stejný problém, jen s motorem z fabriky vytaženým až na 100 kW + individuálně LPG. V Balvínovi v Brně problém částečně napravili, kdy nebyla zapojená nějaká hadička "odfukování" v motoru (netuším, co tím chtěli říct). Problém ještě není stoprocentně pryč, otáčky občas padají, ale je to něco naprosto jiného, auto nechcípá. Chtěli ještě čistit škrtičku, ale cena by zbytečně narostla, přičemž při nájezdu a celkovému stavu našeho drobka už by to bylo zbytečně moc.

Svítící kontrolky ABS a TCS jsou nejspíš způsobené vadným čidlem ABS, origo náhradní stojí 3600 Kč. Před dvěma týdny jsme je museli měnit.

Uživatelský avatar
323.Hans.626
Příspěvky: 41
Registrován: úte 07. úno 2012 11:46:35
Bydliště: severní čechy

POMOC...mazda chcipa, padaji otacky...

Příspěvek od 323.Hans.626 »

626 GT píše:Svítící kontrolky ABS a TCS jsou nejspíš způsobené vadným čidlem ABS, origo náhradní stojí 3600 Kč. Před dvěma týdny jsme je museli měnit.
ano, svítící kontrolky = vadné čidlo/čidla. Předraženýmu nippartsu za 3600 se obloukem vyhni, mrkni na aukro, čidlo ABS/TCS se dá sehnat někde okolo 7stovek což je jakžtakž rozumná cenovka, nikoliv čirá zlodějna dealerů ND případně servisů. Životnost je v obou případech shodná tj plus mínus 7let/150 000km...

ad zbytek. Může to být vícero závad dohromady. Vzhledemk popisu (vyřazení na neutrál atd) zkontroluj a proměř čidlo co je na převodovce. Tím bych začal, ale podle mě to tím uplně stoprocentně nebude. Hodnoty najdeš ve workshop manuálu ke GFku je ke stažení různě na netu...

čím bych začal. Vyčištěním škrtící klapky a volnoběžnýho ventilu. To je první věc. Druhá věc zkontrolovat bezpodmínečně dokonalou těsnost sání. Tj v první řadě hadice sání od airboxu ke klapce jestli není popraskaná a tak. Druhá věc těsnění pod škrtící klapkou. Mnohdy dělá strašně moc. Budu to teď řešit taky (nejspíš to je právě to těsnění). Pokud otáčky padaj moc drsně, zkusil bych za pomocí spreje, deodorantu nebo čehokoliv jiného zkoušet těsnost celýho sání. Tj stříkat různě sprejem do spojů kde by to mohlo přisávat falešnej vzduch. To místo se pozná tak že si motor zvedne otáčky (deodorant je vpodstatě hořlavina, tj jakoby podpoříš směs - přidá ti to otáčky cca o 100-200ot/min). Pokud je někde díra tak přetěsnit. Teoreticky mohlo odejít i těsnění pod sběrným sacím potrubím (mám taky za sebou, otáčky drsně padaly až skoro auto chcípalo na volnoběh - po výměně těsnění vše ok). Pokud nepomůže ani přetěsnění je potřeba jít po elektrice. Čidlo po čidle každý jednotlivě proměřit, pokud dává špatný hodnoty je to čidlem. Těch čidel tam je dost (například váha vzduchu, IAC ventil, volnoběžnej ventil, snímač polohy škrtící klapky a pod.). Upozorňuju že tohle je dost častá, špatná a nevděčná závada která se hrozně blbě řeší. Mnohdy má jednoduchou příčinu, jindy po ní člověk pátrá roky a nemůže se dobrat výsledku (viz já - jen mám problémy se zvýšenými otáčkami - ve finále jsem přišel na drobnou netěsnost právě okolo těla škrtící klapky - tj těsnění)
bohužel na závěr jedna špatná zpráva, těsnění pod škrtící klapku je na GF prakticky nesehnatelné a v druhovýrobě jako díl neexistuje. Přímo jen originál z mazdy za otřesných cca 500kč.... plus mínus. Budu se na to v horizontu několika měsíců informovat tak dám pak vědět.

Hodně štěstí
nové náhradní díly za nejlepší možné ceny

dilynaauto1@seznam.cz
730 602 247

Odpovědět