Právě je ned 18. lis 2018 13:08:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Mazda RX-7 SA/FB
PříspěvekNapsal: čtv 18. říj 2018 9:09:40 
Offline

Registrován: čtv 18. říj 2018 9:05:41
Příspěvky: 1
Nedávno jsem četl článek o Mazda RX-7 SA/FB, kde mě zaujalo, že se v roce 1978 bylo veřejnosti představeno nové sportovní kupé Mazda RX-7 známé také pod označením Savanna. Nejvíce pozornosti vzbudil nový rotační motor Wankel, který měl objem pouze 1,5 litru. To proto, že japonská vláda zavedla vysokou silniční daň na motory o objemu nad 1,5 litru. Na http://kralmotoru.cz/media/mazda-rx-7-safb-japonsky-krasavec-s-rotacnim-wankelem jsem se dále dočetl, že zatímco v Japonsku se prodávala varianta se dvěma malými sedadly vzadu, na americkém trhu se nabízela dvoumístná varianta. Z 0 na 100 se Mazda RX-7 dostala za 8,5 sekund a dosahovala rychlosti až 184 km/h. Vůz se dal tehdy pořídit za 7 tisíc dolarů, což není zrovna málo. Poslední model představovala Mazda RX-7 GSL-SE a poháněl ji wankel o objemu 1,3 litru a výkon 130 koní. Ta už jezdila až 200 km/h. Mezi lety 1978 až 1985 se vyrobilo a prodalo 474 565 kusů. O Mazdu RX-7 je stále ohromný zájem, protože se jedná o krásného veterána s odolnou konstrukcí. Největší zájem je o výkonnější verze s motorem 13B. Také máte rádi veterány?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Originál a repas turbo Mazda
Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt | Zpracování osobních údajů