Právě je pát 20. črc 2018 16:27:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 01. bře 2011 9:16:25 
Offline
Administrátor

Registrován: pát 05. lis 2010 16:20:39
Příspěvky: 51
Pokud jste se rozhodli koupit ojeté auto a nejste si jisti na co vše si dát pozor, aby Vás prodejce nenapálil, tak snad Vám pomůže těchto pár rad a postřehů, které dali dohromady kolegové z webu http://www.fordfans.cz.

Vyzkoušet:
- zda má auto skutečně imobilizér (a je k tomu Master klíč)
- pokud jsou na kolech zámky, zda je k tomu klíč
- podle VIN zkontrolovat, zda souhlasí rok výroby a pro jaký stát bylo auto vyrobeno
- zkontrolovat, zda nezlobí alarm
- změřit si vzorek na pneumatikách
- zkontrolovat, zda má výškově stavitelné sedačky a stavitelný volant, pokud ne, zda lze dosáhnout uspokojivého posedu
- zda je kód k originálnímu autorádiu
- zkontrolovat funkčnost všech světel, nezapomenout na couvačky
- pokud je šance, prohlídnout si auto na zvedáku
- zjistit, zda není zamrzlý ostřikovač
- zda je volant rovně při rovné jízdě
- jak funguje přepínání světel z dálkových na tlumená, zda to nepřejíždí do světelné houkačky
- zkontroluj zadní nárazník, zda v něm nejsou praskliny

Před zkušební jízdou:
- při zapnutí zapalování - zda se rozsvítí a zhasnou kontrolky Airbagu a ABS
- nechat si nastartovat motor, podívat se, zda drží volnoběžné otáčky (zprvu tuším něco kolem 1100-1200, za chvíli klesnou na cca 900)
- zda se neozývají nějaké pazvuky z motoru, pískání apod.

Při zkušební jízdě:
- na rovném úseku silnice sundat na chvíli ruce z volantu, zda to jede opravdu rovně
- na silnici s dírami zjistit zda to někde nebouchá
- zjistit jak sedí v zatáčkách
- zkoušet se rozjíždět (akcelerovat) a brzdit, zda auto necuká při přidávání plynu
- vyzkoušet, jak jde auto za "plynem" od nízkých otáček
- jaký je pocit z jízdy subjektivně, zda se po krátké jízdě nemotá hlava (auto houpe)
- zda se při couvání neozývá bouchání
- zkusit nástup brzd, zda při brždění auto nevybočuje, na ledu či sněhu
- zda funguje ABS
- u kombíka - zda příliš nevržou páté dveře, jestli jsou na nich oba gumové špalky, zda funguje vyhřívání zadního skla a zadní stěrač
- zjistit, zda auto začne tak do 2-3 km topit a co dělá ručka teploměru na palubce
- zda funguje klimatizace

Všeobecné tipy:
- pokud máš nějakého známého automechanika, vem ho s sebou.
- preferuj auto se servisní knížkou a se známými náplněmi (typ motorového oleje apod) a pokud možno se známou historií.
- doporučuju auto s cyklovačem stěračů, pokud je možnost i s vyhříváním předního skla (ale to se vyskytuje málo).

Na zjištění věku auta doporučuji zkontrolovat:
- přední světla, jak jsou otřískané od kamínků, jestli jsou originál(Valeo)
- čelní sklo to samé, ale může být měněné i když jenom prasklo.
- to samé kapota, mělo by to být (kromě čelního skla, když se měnilo) asi stejné, jinak to ukazuje na výměnu.Velká otřískanost zas na ojetost.
- tloušťka kotoučů brzd.Mají se měnit když mají o 1mm s každé strany míň, a to je tak na 2 výměny destiček(jedny desky 40-60tkm?).
- výfuk - zadní část se mění po snad 200 tkm, takže musí být v kuse.
- manžety by měly být v celku, měněné jsou asi rozříznuté.
- lesklost volantu
- vyseděnost sedaček, i spolujezdce.
- opotřebenost interiéru.
- barvy dílů karoserie – např. pokud auto bylo bourané na předek, stačí otevřít kapotu a zkontrolovat sváry mezi karoserií a blatníkem, bude patrný jiný odstín barvy
- pneumatiky, včetně rezervy.
- zkusit jestli je motor studený, před předvedením.
- vzpěry zadních dveří musí zvednout dveře samy, minimálně v zimním období jim pomůžeš, ale musí držet.Když padaj může to být klidně přes 200tkm.


POZOR - volant není vždy důvěryhodný. Častokrát se mění volant + hlavice řadičky, resp. někdo používá na volantu různé potahy, atd. Je třeba mít otevřené oči a hledat souvislosti.
Interiér vypadá úplně jinak, když někdo v autě vozil víc lidí nebo děti a jinak po jednotlivcovi.

Pokud možno zajeď na STK ale ne na to které ti doporučí nebo jehož razítko máš v poslední kontrole ( pokud je nějaká čerstvá) emisní knížce. Nech si udělat předtechnickou včetně emisí a změřit kompres motoru zkontroluj řízení podezřelé je moc čisté a naleštěné může být únik oleje.

Jedné věci se asi nevyhneš a to je výměna rozvodů, to bych udělal v každém případě (cca 7000 kč ), pokud nebudeš mít záruku, že jsou vyměněný.


OJETINY Z CIZINY:

V D či CH víceméně nikdo nic na autech nebastlí jako tady, nekupují se součástky z vrakáčů, ale nové a prohlídky jsou tam taky poněkud přísnější než u nás.
U auta do 8 let není ani problém s přepisem a v rámci EU ani žádné clo. Pokud má auto platný TÜV, tak ho není problém dát na převozní značky a dojet po vlastni ose (stoji cca. 5000kč na 14 dní včetně pojištění). Pak je třeba počítat ještě s dalšími cca. 5000kč za STK, které je naprosto nesmyslně na dovezená auta dražší.

Na autě ze Švýcarska je obrovska výhoda to, že se tam v zimě nesolí silnice !!!

Co se týče údaje o najetých km, tak v podstatě není potřeba se na něj dívat, pravidelně servisované auto v Německu s 200tkm může být v lepším stavu než tuzemské s originálními 100tkm. Údajně tam vše dělají v servisech pořádně (u nás každej kouká kde co okrást a ušetřit) a na německých silnicích auto tolik netrpí.
Jinak podle německých statistik se počítá zhruba 20tkm za rok.

Tady jsou nějaké tipy na stránky kde hledat auta v zahraničí:
http://www.mobile.de
http://www.autoscout.de
http://www.ebay.de – internetová aukce, lze nalézt super auta za nízké ceny

Informace byly převzaty z diskusního fóra webu http://www.fordfans.cz – díky za možnost uveřejnění 8-)

MNOHO INFORMACÍ NAJDETE I ZDE - http://www.tuningforum.cz/viewforum.php?f=96

_________________
Tuning | Stavitelný podvozek Mazda


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30. bře 2017 8:12:56 
Offline

Registrován: čtv 09. bře 2017 10:19:14
Příspěvky: 3
Na mazadaclub.cz jsem dostal banán Proč?

Mazda vyrobila stovky motorů s výrobní, konstrukční vadou. Tak co s nimi? Nacpala je do Mazdy 6 a CX-5 a prodala je za akční cenu a čeká co se bude dít. Někdo to pozná a někdo ne. Když to ale někdo pozná a nedá se jenom tak lehce odradit, tak mu nabídnou, že to auto od něj odkoupí (cca za 50%) a nabídnou mu nové za ,,výhodnou cenu" s doplatkem. Tu nabídku jsem dostal taky. Jednou z podmínek ale je, že toto nové auto bude ještě 2 roky ve vlastnictví prodejce. (Proč asi?) Znám konkrétní případ. A co s tím starým autem? To naleští, navodí a za ,,výhodnou cenu" se pravděpodobně prodá. Nový majitel, minimální půl roku nic nepozná, když mu do toho nalijí před prodejem nový olej. U mého auta byla provedena výměna oleje 3x!!! Pokaždé v jinem autorizovaném servise. B.E.K. Ústí, Mazda Zeman, Auto Jeremiášova) a ještě měli tu drzost, že si to nechali zaplatit (odmítli mi vydat auto bez zaplacení, přitom bylo jasné, že došlo u auta v záruce, k znehodnocení oleje, jak je napsáno v protokolu. Na dotaz proč dochází k znehodnocení oleje jsem slyšel napapouškované výmluvy: blbě jezdím, jezdím krátké trasy, tento stav je normální, jedná se o vypalovaní filtru......... Jako přes kopírak, lepe řečeno autorizované servisy dostali noty, manual co mají vykládat nespokojeným klientům.
3x mě tahala odtahová služba. Nebýt toho, že když auto mělo najeto 15.000km nebylo ani rok staré, Mazda udělala svolávačku na kontrolu brzd. A co udělali? Vyměnili olej!!! Kdyby ho nevyměnili tak jsem byl odtažen 4x!!! To jenom potvrzuje, že o závadě věděli a že se pravděpodobně jedná o organizovaný podvod!!!
Takže žádná šikana, jenom snadnější způsob jak se domoci svých práv.
Na reklamaci nereaguji. Na odstoupení od smlouvy taky ne. Tak jsem podal žalobu.
A kdyby tady ještě někdo nechápal o ca mi jde, tak je to popsáno v níže přiloženém odkazu, kterého nejsem autorem. Přesně to se mi stalo 3x!!!
http://www.poradnaveritele.cz/news/mazd ... a-v-oleji/

Auto Jeremiášova, dříve AD Centrum Jeremiášova = bílý kůň

Stačí se podívat do OR a porovnat s AD Centrum Plzeň
Majitel nejasný. Jednatelem tatáž osoba.

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-$ ... ntrum+plzeň
 
vozidlo Mazda 6, r.v. 2014 (2.2 D, 150 koní, SDN A/T), Attraction Navi


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 11. srp 2017 10:22:46 
Offline

Registrován: pát 11. srp 2017 10:11:27
Příspěvky: 1
Měl jste někdy někdo problém s tím, že jste si pořídil bourané auto, ale při samotné koupi vám o tom nic neřekli?? A nevíte jak se tomu dá předejít?? Teda jasně, že jsem našel článek typu: http://www.united-c.cz/jak-poznat-nabourane-auto-pri-koupi-v-bazaru, ale stejně bych byl rád kdyby mi někdo řekl své zkušenosti :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Originál a repas turbo Mazda
Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt | Zpracování osobních údajů