Právě je sob 22. zář 2018 12:13:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 14. srp 2014 11:55:22 
Offline
Administrátor

Registrován: pát 05. lis 2010 16:20:39
Příspěvky: 51
Jak poznám ucpaný filtr pevných částic

To že je DPF/FAP filtr ucpaný, se obvykle projevuje tak, že se regenerace spouští stále častěji. Na většině vozidel na tento fakt upozorňuje kontrolka na palubním počítači (najde se i pár vozidel bez kontrolky). Tato kontrolka upozorňuje na probíhající regeneraci DPF filtru. Při regeneraci je nezbytné nepřerušovat jízdu. Ideální je v takovém případě projet vozidlem delší úsek, například po dálnici, v délce cca 25–50 km. Právě při takové jízdě by mělo dojít ke spálení sazí. Pokud má vaše vozidlo už větší náběh kilometrů (může být 80 000 – 300 000 km), tak je možné, že DPF filtr je již poměrně ucpaný.

To, zda je filtr pevných částic ucpaný, se dá poměrně jednoduše zjistit v servisu pomocí diagnostického zařízení. Po napojení na diagnostiku je možné vidět na počítači to, jak je filtr zanesený. Tento údaj je zobrazován jako procentuální zanesení, jako životnost v km, případně i jako zanesení v gramech. To, jak je zobrazován tento údaj, je závislé na řídicí jednotce vozidla.

V případě, že je filtr pevných částic zanesený a rozhodujete se o jeho koupi, je nutné dát překontrolovat i ostatní součástí vozidla, které jsou na DPF filtr napojeny. Nacházejí se tam snímače tlaků, teploty, EGR ventil, LAMBDA sonda. Počet snímačů závisí na typu vozu a na tom, zda součástí tělesa DPF filtru je i katalyzátor. Taktéž i zadřené turbo může mít špatný vliv na funkčnost filtru pevných částic. Pokud toto všechno zanedbáte, tak se velmi snadno může stát, že se vám nový DPF filtr po krátké době zničí ucpáním.

Při výměně filtru pevných částic bych se určitě vyhnul čištění původního kusu. Chemické čištění filtru pevných částic sice dokáže rozpustit saze v tělese filtru, avšak při propláchnutí vodou nemáte garanci, že se vám veškerý odpad jemného sítka podaří odstranit. K tomu je třeba si započítat cenu rozpouštědla, která není malá, práci mechanika, plus montáž a demontáž samotného DPF filtru. Po ujetí cca 300 – 10 000 km je možné, že se vám filtr znovu ucpe. Právě z tohoto důvodu je určitě lepší uvažovat o koupi zcela nového dílu.


Přílohy:
IMG_1178.JPG
IMG_1178.JPG [ 164.63 KiB | Zobrazeno 30533 krát ]
3.JPG
3.JPG [ 80.39 KiB | Zobrazeno 30533 krát ]
2.JPG
2.JPG [ 60.8 KiB | Zobrazeno 30533 krát ]
1.JPG
1.JPG [ 105.5 KiB | Zobrazeno 30533 krát ]

_________________
Tuning | Stavitelný podvozek Mazda
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Originál a repas turbo Mazda
Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt | Zpracování osobních údajů